Takuuehdot

Nämä ehdot astuvat voimaan, kun Ostaja on vahvistanut tilauksensa joko kirjallisesti uudelleentallennettavassa muodossa tai suorittanut hänelle annetun ennakkomaksulaskun.

Takuuehdot


TAKUUEHDOT

  1. Takuu myönnetään myyjän toimittamille tuotteille ja suorittamille töille.  

  2. Takuuaika on 2 (kaksi vuotta). Takuu tulee voimaan toimitushetkellä.  

  3. Ostajan on tuotteen vastaanottamisen jälkeen tarkistettava DDP-asiakirjan mukaisesti toimitetun tuotteen määrä ja yleinen vaatimustenmukaisuus, jos asennuspalvelua ei ole tilattu myyjältä, ja reklamoitava sitä kolmen (3) kalenteripäivän kuluessa, mutta joka tapauksessa kuitenkin ennen asennustyön aloittamista.  

  4. Myyjä takaa, että toimitushetkellä tuotteessa on sovitut ominaisuudet, se vastaa teknisiä määritelmiä ja että suoritettu työ täyttää tällaiselle työlle asetetut vaatimukset.  

  5. Myyjä on vastuussa kuljetuksen aikana aiheutuneista vahingoista vain, jos kuljetus on tilattu myyjältä.  

  6. Myyjä sitoutuu korjaamaan omalla kustannuksellaan ja kohtuullisessa ajassa kaikki sovittuihin ehtoihin ja ominaisuuksiin liittyvät puutteet tai vaihtamaan tuotteen, jos korjaaminen ei ole mahdollista

  7. Myyjän tarjoama takuu ei koske materiaaleja, altaita tai muita vastaavia lisävarusteita. Niillä on valmistajan takuu.  

  8. Takuu ei koske satunnaisia kuluja (esim. sähkö- ja putkiasentajien jne. palkkiot), joita ostajalle aiheutuu riippumattomasta tarkastuksesta tai takuuseen vetoamisesta

  9. Takuun voimassaolo edellyttää oston todistavan tositteen (luovutusasiakirja, rahtikirja jne.) tai sellaisen kirjallisen kopion esittämistä.

  10. Kuluttajakauppaan sovelletaan kuluttajakauppaa koskevia erityissääntöjä, joista on säädetty Viron velvoiteoikeuslaissa ja Viron kuluttajansuojalaissa.

  11. Takuu jää voimaan omistajan vaihtuessa, mutta uuden omistajan (takuun saaja) on esitettävä ostotosite tai sellaisen kopio tai muu kohtuullinen tosite siitä, että myyjä on myynyt tuotteen ja että tuotteen takuu on voimassa.  

  12. Ostajan on esitettävä tuotteen tai palvelun reklamaatiot kirjallisen uudelleen esittämisen mahdollistavalla tavalla, ja reklamaatiosta on ilmettävä myös perustelut. Reklamaatioon on liitettävä riittävästi todisteita (valokuvat, videot jne.). Myyjällä on oikeus pyytää lisätietoja tai pääsyä tuotteeseen, jotta hän voi tarkistaa väitteen paikkansapitävyyden. 

  13. Myyjä vastaa reklamaatioon 14 (neljäntoista) kalenteripäivän kuluessa. Jos reklamaatioon vastaaminen edellyttää riippumatonta tarkastusta, myyjä vastaa reklamaatioon, kun tarkastuksen tulokset ovat tiedossa, mutta kuitenkin viimeistään 30 (kolmenkymmenen) kalenteripäivän kuluessa.

  14. Jos myyjä ei pidä reklamaatiota perusteltuna, myyjä lähettää ostajalle perustellun vastauksen 30 (kolmenkymmenen) kalenteripäivän kuluessa.  

  15. Takuun perusteella vaihdetun tuotteen tai tuotteen osan takuu alkaa toimituspäivästä. 

  16. Tuotteen, joka on huollettava tai vaihdettava takuun puitteissa, on oltava riittävän puhdas.  

  17. Takuu raukeaa, jos:

    1. 1. myyjä ei asentanut tuotetta. jos asennustyön on suorittanut toinen yritys tai ostaja, vastuu tuotteen asennukseen liittyvistä vioista ja vaatimustenvastaisuuksista siirtyy työn suorittajalle tai ostajalle;  

    2. 2. ostaja ei ole ilmoittanut myyjälle laissa tai näissä ehdoissa säädetyssä määräajassa;

    3. 3.  ostaja ei tee yhteistyötä vian tai puutteen korjaamiseksi, ei toimita tarvittavia lisätietoja ja todisteita (valokuvat, videot jne.) eikä täytä reklamaatiolomaketta;  

    4. 4. alustaa tai tukirakennetta, johon tuote on asennettu, on siirretty tai se on vääntynyt, romahtanut tai sitä on muulla tavalla muutettu, mukaan lukien korjaukset, muutostyöt (esim. putki- tai sähkötyöt, lattia- tai seinäpinnoitteet, jotka edellyttävät tason tilapäistä siirtämistä) ja muut lisätyöt takuuaikana; ostaja on vastuussa kaikista muutoksista ja vahingoista, jotka johtuvat tällaisista korjauksista ja muutoksista; 

    5. 5. myyjä ei ole vastuussa tuotteen mittavirheistä, jos tuote on valmistettu ostajan ilmoittamien mittojen mukaisesti;  

    6. 6. ylivoimaisen esteen (tulva, hurrikaani, maanjäristys, salamanisku jne.) aiheuttamat vahingot;  

    7. 7.. tuotteen käytön aiheuttamat vauriot ja viat, jotka johtuvat käyttö- ja huolto-ohjeiden noudattamatta jättämisestä (altistuminen äärimmäisille lämpötiloille tai sääolosuhteille, ultraviolettisäteilylle (jos kyseessä on kvartsi), fyysinen tai kemiallinen väärinkäyttö, altistuminen hapoille tai emäksille, likaantuminen ja riittämättömän huollon aiheuttamat vauriot, mekaaniset vauriot, jotka johtuvat viilloista, naarmuuntumisesta, iskuista, törmäysistä tai muut suurella voimalla tapahtuneet mekaaniset vauriot jne.). Tietoa materiaalin asianmukaisesta käsittelystä löytyy myyjän sivustolta www.granimar.ee;  

    8. 8. vahingot, jotka johtuvat siitä, että ostaja on lisännyt tuotteiseen osia tai tehnyt muutoksia tuotteen rakenteeseen;  

    9. 9. puutteet, joista ei ole reklamoitu vähintään kirjallisen uudelleen esittämisen mahdollistavalla tavalla;  

    10. 10..Virheet, joista ostajalle on ilmoitettu valmistuksen tai asennuksen aikana, ja jotka ostaja on hyväksynyt toimituksen yhteydessä tai joiden vuoksi tuotteesta on myönnetty alennusta;  

    11. 11. Materiaalin rakenne-, kuvio- ja sävyerot. Myyjä käyttää aitoja luonnonmateriaaleja sekä materiaaleja, joiden koostumuksesta yli 90 % on luonnonmateriaaleja, joten lopputuote ja näyte voivat poiketa toisistaan. Ulkoasun visuaaliset erot ovat tällaisten materiaalien luontaisia ominaisuuksia, jotka eivät heikennä materiaalin toimivuutta, eikä niitä siksi voida pitää poikkeamisena vaatimuksista; 

    12. 12. Tuotteessa olevat tahrat, jotka voidaan puhdistaa hoitotuotteilla (sormenjäljet tai muut normaalin käytön aiheuttamat väliaikaiset tahrat);  

    13. 13. Kvartsista valmistettu tuote, jota on käytetty ulkona;

    14. 14. Silikonin viat tai puutteet silloin, kun silikoni on asennettu optimaalisen suositellun huonelämpötilan (vähintään +15 °C) alittavassa lämpötilassa;

    15. 15. Julkisiin tai kaupallisiin rakennuksiin (ravintolat, hotellit, lentokentät, ostoskeskukset, hotellihuoneistot tai kerrostalojen yleiset tilat jne.) asennettujen tuotteiden vauriot, jotka johtuvat korkeasta käyttöasteesta tai huolimattomasta käytöstä;  

  18. Takuu raukeaa, jos tuotteen tai palvelun takuuaika on päättynyt;

  19. Jos myyjä ei pidä reklamaatiota perusteltuna, myyjä lähettää ostajalle perustellun vastauksen. 

  20. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti sopimaan mahdolliset riidat. Riidat ratkaistaan Viron tuomioistuimissa Viron lainsäädännön ja näiden myyntisopimusten yleisten ehtojen mukaisesti.